2013年7月19日金曜日

Logic "Nasty" 和訳

Logic – Nasty





[Verse1]
It’s funny how your role model just outdated, becomes the old model
なんでお前らは時代遅れなやつを目標にしてんだ?それじゃお前も旧式だな

At the hotel asking for more bottles
ボトルが足りないってホテルに伝えてるところさ

Menage et plus one, I’m fucking four models
3+1だ。4人のモデルと同時にヤってるぜ

Wordplay that elevates minds like Aristotle
俺のワードプレイはアリストテレス並みに哲学的

Murci-lago, whipping through Chicago
ランボルギーニでシカゴを流してる(シカゴ、MercyとくるとKanyeですね)

All the beautiful women follow wherever I go
どこに行こうと俺には美女がついてくるんだ

Million dollar deals on the table
テーブルの上には大型契約の書類(Logicは最近Def Jamとの契約が発表されたばかりです)

Just a couple years ago I couldn’t pay for cable
数年前まではケーブルテレビの料金さえ払えなかったのにな

Growing up surrounded by cane like I was Abel, shit was unstable
コカインに囲まれて育ったんだ、俺はまるでアベルさ。最悪だったよ
(caneはコケインとアダムとイヴの子ケインのダブルミーニングで、聖書によるとケインは初めて殺人をした人類であり、その時殺されたのはケインの弟のアベルだそうです。Logicの過酷な幼少期を表しているラインだと思います。)

Now Visionary’s the label, plus Def Jam know who I am
今じゃビジョナリーとデフジャムが俺のレーベルさ、俺が誰だか分かるだろ?

I’m that motherfucker that do it just ’cause I can
できると思ったことは何でも成し遂げるぜ

Now I’m on a level that your elevator can’t reach
お前のエレベーターじゃ今の俺のレベルには届かないだろうな

I’ve got information that your school system doesn’t teach
俺は学校では教えてくれない事を沢山知ってる

I’ve got verses that your Sunday service wouldn’t care to preach
日曜の教会じゃ説かれないことをヴァ―スに込めてるんだ

Second coming of Christ flow, they like woah
キリストの再来みたいなフロウだぜ、やつら驚いてるな

Raps to you with lyricism, kidnap your soul
リリシズムでお前の魂をさらっちまう

And change your mind like I’m penetrating your skull
頭蓋骨を打ち抜かれたみたいに考え方も変わるぜ

I seen shit John Lennon couldn’t imagine
ジョンレノンには想像できないようなことも見てきたんだ

Just me and a mic on a main stage spazzing
ステージじゃ俺とマイクだけがイカれてる

It’s the type of shit normal people can’t even fathom
こいつは常人には理解不能なブツだぜ

So much swag, kiss your bitch and she orgasm
スワッグすぎて、お前の女は俺がキスするだけでイっちまう

I’m hazardous, you would have sworn I’m from Nazareth
俺は有害だ、お前らは俺がナザレ出身だと信じるだろうな(ナザレはイエスが育った場所だそうです)

I’m resurrecting hip-hop like it was Lazarus
ラザロの復活みたく俺がヒップホップを生き返らせるぜ(ラザロはイエスキリストが生き返らせた人物だそうです。)


[Verse 2]


Step to the mic and they gon dread it like Weezy
俺がマイクに近づくと皆ビビってるぜ(恐れるという意味のdreadとドレッドヘアーがトレードマークのリルウェインを掛けたワードプレイだと思います)

Man this industry is so damn greasy
この業界は汚れきってる

Swagging on the track, they say I sound like Yeezy
ビートの上でスワッグしてるぜ、俺がカニエみたいだなんて言うヤツもいるよ

But I don’t give a fuck ’cause getting money too easy
でもそんなことはどうでもいいんだ、だって俺は余裕で金を稼いでるからな

21st century, doing something mean to it
この21世紀でカマしてるんだ(kanyeのPowerからの引用ですね)

Play this in the south and everybody gon’ lean to it
この曲をサウスでかけてくれよ、皆キマっちまうだろうな(南部のヒップホップはコデインなどのパー
プルシロップでキメる(lean)ことで知られてますよね)

Greatest of all time, it’s got a nice ring to it
俺が今までで最高のラッパーだ、なあその通りだろ?

We do it for the music, money ain’t a thing to us
音楽がやりたくてやってるのさ、金なんてどうだっていいんだ

Been shining motherfucker, what’s bling to us
輝き続けるぜ、俺に似合うジュエルなんてあるのかよ

Most loved, most hated at the same time
ファンに愛されるほどラッパーにヘイトされるんだ

Star player in this bitch and it’s game time
ラップゲーム界のスター選手だ、さあ試合の時間だぜ

Who you know lyrically killed the club with the same rhyme?
俺以外にリリシズムでクラブを殺せる奴が他にいるか?

They call me Logic, motherfucker better know the name
俺の名前はロジック、憶えといた方がいいぜ

I spit crack like Pusha(Yuugh!), Novocaine
プッシャTみたくドラッグをまき散らすんだ、ノボカインフロウだな(実際にドラッグを捌くのではなくLogicの曲を聴くと興奮しLogicのラップの中毒になるということだと思います)

We never dumb it down, you know we just numb it down
俺らは分かりやすく(dumb it down)なんてしないぜ、不感症にしてやる(numb it down)よ(Pusha Tの所属するデュオClipseがLupe FiascoのDumb It DownをジャックしてNumb It Downという曲を出していることへの言及でしょう。)

And watch you get up in your feelings when we come around
俺の曲を聴いて何とも思わないなんて無理だろ

Grew up on section 8, you probably can’t relate
セクション8で育ったんだ、お前らとは無縁の世界だろうな(セクション8とは低所得者向け家賃援助プログラムのことらしいです。つまりLogicは貧しい環境で育ったということでしょう。)

‘Cause y’all just watched the throne, I’m tryna checkmate
お前らは玉座を見てただけだろ、俺はもうチェックメイトだぜ(KanyeとJay-ZのアルバムWach The Throneと掛けてるのでしょう)

I’ve been shining since before I bought them diamonds and
ダイアモンドを買えるようになる前から俺は輝いてるんだ

They talk that sht, they talk that shit, it’s so astonishing
俺の曲をゴミだなんて言う奴にはビックリだよ

Y’all better swallow that pride like a klonopin
プライドなんて薬みたいに飲み込んどいた方がいいぜ

Cause I can lay tracks with my eyes closed
だって俺は目をつぶってたってトラックを乗りこなせるからな


[Verse 3]

Got a show in LA Sunday, then New York Monday
日曜はLAでショウ、月曜はニューヨークだ

Looking at the BET cypher like I’ll be there one day
次は俺だろうなって思いながらBETのサイファーを観てるよ

It’s the Roc reincarnated, we call it Visionary
ロックネーションの生まれ変わりがビジョナリーレーベルなんだ

Fuck the world ’til I’m on top, we call that missionary
俺が頂点に立って世界を変えてやる、正常位だな(Logicが上に立って世界をファックするということは体位は正常位になりますね)

The game’s on pause, it need to load again
ラップゲームは一時停止(pause)してるからもう一度読み込ま(load)なくちゃな

These rappers is re-runs and we need a new episode again
誰かの再来みたいなラッパーばっかだから俺らが新しいエピソードを始めてやるよ

Yeah, well motherfucker this the pilot
俺が新章のパイロットだぜ

So fly I recorded this on the PJ next to the pilot on a CB
俺はフライト中だから、この曲はプライベートジェットの無線で録音したんだ

Now you see me on the TV
今じゃテレビにも出てるしな

Said this would happen back in the day but you ain’t believe me
俺は昔からこうなるって言ってたがお前は信じなかったよな

So um, I’ma keep rising to the top
俺は頂点まで登り続けるんだ

Never stop and finger fuck the world ’til the day my album drop.
止まらずに世界に中指を突き立て続けるぜ、俺のアルバムが出るその日までな。



素人なので誤訳してるところも多々あると思いますが、少しでも曲を理解する参考になると幸いです。

0 件のコメント:

コメントを投稿